Buca Metrosu’nun ilk köstebeği geldi Soyer: “Çalışmaya devam ediyoruz”
Tarihin en büyük raylı sistem yatırımı olan Üçyol – Buca Metro sınırının yapımında tünelleri kazacak olan ve İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin öz kaynaklarıyla inşa edeceği Tünel Açma Makinesi’nin (TBM) ilki Buca Koop istasyonuna geldi. Bölgede incelemelerde bulunan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “Çok gururlu ve mutluyuz. Türkiye’nin kasvetli kaotik ortamında var gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz. İzmir tarihinin en büyük projesi öngörüldüğü gibi tüm hızıyla devam ediyor.”
İzmir tarihinin en büyük raylı sistem yatırımı olacak Üçyol – Buca Metro hattında çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin öz kaynaklarıyla inşa edeceği ve Üçyol – Dokuz Eylül Üniversitesi Tınaztepe Yerleşkesi – Çamlıkule arasında 13,5 kilometrelik 11 istasyonla hizmet verecek Üçyol – Buca Metrosu’ndaki tünelleri kazan ilk Tünel Açma Makinesi (TBM) , vardı. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Özgür Ozan Yılmaz ve İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Daire Başkanı Mehmet Ergenekon, Buca Koop’ta incelemelerde bulundu.
Soyer: “3 ben işe yarar”
Sosyal medyada yaptığı “Buca’da köstebek görüldü” paylaşımının merak uyandırdığını belirten İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “Kocaman bir köstebek. Metro hatlarından tünel açmak için kullandığımız dev makine bu. Buca Metrosu imalatında 3 adet TBM kullanılacak.Bir tanesi şu anda burada.Diğer yandan TBM’nin aşağı inmesi için kazık çakma çalışmaları yapılıyor.325 kazık çakılacak.Şu anda 110 kazık çakıldı. .Aynı zamanda diğer istasyonlarda da çalışmalar başladı.Buca Metro İzmir tarihinin en büyük ölçekli ve değerli projesidir.Sadece 450 milyon Euro tünel kazma ve yapım maliyeti vardır.Tren satın alma maliyeti 305 milyon Euro civarındadır. .Bütçesi çok büyük.İyi haber şu anda cebimizde para var.İnşaatın da zamanında bitirilmesi konusunda hiçbir tereddütümüz yok.Ödemesi tam olarak yapılacak” dedi.
“Kendisi ödeyecek”
Hattın açılış amacını anlatan Lider Soyer, “2026’nın ilk aylarında bu kısıtlamayı sonlandırmak istiyoruz. 13,5 kilometrelik bu sınır 11 istasyondan oluşuyor. Günde 400 bin yolcu taşımayı hedefliyoruz. Dünyanın en verimli projelerinden biri olacak. Bu 400 bin yolcu yılda yaklaşık 45 milyon Euro işletme geliri anlamına geliyor. 2026 yılında tamamlayıp devreye aldığımızda işletme geliri elde ederken sağladığımız finansmanın geri ödemesi başlayacak. Kimsenin cebinden para çıkmadan, vatandaşımızın cebinden çıkmadan, Büyükşehir Belediyesi’ni hiçbir şekilde etkilemeden, maliyetini karşılayan, kendi kendine dönen bir proje olacak” dedi.
“Buca trafiği rahatlayacak”
Önder Soyer, metronun Buca trafiğini büyük ölçüde rahatlatacağını söyleyerek, “Buca, İzmir’in en kalabalık ve sıkışık ilçelerinden biri. Burada lastik tekerlekli toplu taşıma araçlarının güzergâhlardan kaldırılması ve yolcuların tamamen metroya aktarılması hem yerdeki trafiği rahatlatacak hem de vatandaşlarımıza çok daha ucuz ve konforlu seyahat imkanı sağlayacaktır. Çok gururlu ve mutluyuz. Türkiye’nin kasvetli kaotik ortamında var gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz. İzmir tarihinin en büyük projesi öngörüldüğü gibi tüm hızıyla devam ediyor. TBM’nin günde yaklaşık 20 metre tünel açacağını ve 3 TBM devreye girdiğinde daha da hızlanacağımızı öngörüyoruz. Heyecanlıyız, gururluyuz. İzmir adına çok mutlu ve umutluyuz. İzmir’i demir ağlarla örmeye devam edeceğiz.”
Yılmaz: “Ulaşım açısından ciddi bir yatırım”
İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Özgür Ozan Yılmaz, “Zor zamanlarda ciddi bir yatırımdır. Önümüzdeki yıllarda Buca’da ulaşım anlamında ciddi yatırımlarımızı hayata geçireceğiz. 2025 yılında Buca Tünelimizden sonra Buca Metrosu” dedi.
İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Daire Başkanı Mehmet Ergenekon, “Amacımız Buca’da vatandaşlarımızı fazla sıkıntıya sokmadan çalışmaları yürütmek. İnce eleme ve dokuma yaparak şantiyelere giriyoruz. Metro hattı çalışmalarımız çok hızlı ilerliyor. Bu yatırımı zamanında, hatta işin bitiş tarihinden önce tamamlayacağımızı düşünüyoruz” dedi.
Buca Metrosu’nda çalışmalar sürüyor
Hatta 3 adet TBM çalışacak. Üçyol, Zafertepe, Bozyaka, General Asım Gündüz, Şirinyer, Buca Belediyesi, Kasaplar Meydanı, Hasanağa Bahçe, Düz Eylül Üniversitesi, Buca Koop ve Çamlıkule istasyonlarının yer alacağı Buca Metrosu, F. .Altay-Bornova, İZBAN hattı ile Şirinyer’e entegre olacak. Bu hattaki tren setleri sürücüsüz hizmet verecek. Yaklaşık 305 milyon Euro değerinde araç alımı yapılacak. Dokuz Eylül Üniversitesi istasyonunda 240 araçlık otopark olacak. Hat hizmete girdiğinde günlük yolcu sayısının 400 bini bulması bekleniyor. TBM’nin gireceği General Asım Gündüz istasyonunda hafriyat destek imalatları sona erdi ve istasyon hafriyat çalışmalarına başlandı. Başka bir TBM’nin gireceği Buca Koop istasyonunda hafriyat destek çalışmaları tamamlanmak üzere. Ekim ayında bu istasyondan tünel kazısına başlanması planlanıyor. Dokuz Eylül Üniversitesi Garı’nda da şantiye kapatma ve mobilizasyon çalışmalarına başlandı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı